Kako smanjiti odlazak zaposlenih u hotelijerstvu?
Počnite od obuke menadžera!

04 Maj 2020 | Saveti

Stvaranje novih lidera, spremnih da utiču na pozitivne promene u organizacionoj kulturi, doprinosi većem zadovoljstvu i većem angažmanu celog tima

Nedostatak adekvatnog kadra jedan je od glavnih problema sa kojima se danas suočavaju hotelijeri širom sveta. Ovaj trend nije zaobišao ni tržišta u razvoju, gde situaciju dodatno otežava činjenica da najstručniji odlaze u zemlje sa višim standardom, u potrazi za većom zaradom i boljim uslovima rada. Zbog toga postepeno dolazi i do sve većeg raskoraka između onoga što hotelijeri traže i onoga što im je na raspolaganju, pa ključno pitanje postaje – kako sačuvati dobrog radnika?

kako zadrzati-dobrog-radnika

Podaci pokazuju da zaposleni čine gotovo 30% troškova svakog hotela, a stručnjaci prognoziraju da će, uprkos razvoju tehnologije, „faktor čovek“ i u budućnosti biti u glavnoj ulozi. Vredna sobarica, sposoban recepcioner ili vešt konobar vredan su resurs, a tako će i ostati.

Iako je mnogo razloga zbog kojih zaposleni menjaju poslove (a na neke od njih, kao poslodavac, možda i ne možete da utičete), postoji segment kome svaka kompanija može da se posveti i gde su rezultati vidljivi i bez velikih ulaganja – unapređenje rada menadžera.

Ako ima istine u izreci da se „otkaz ne daje zbog lošeg posla, nego zbog lošeg šefa“, onda je sigurno da će dobar šef biti razlog više da se posao zadrži.

Evo nekoliko oblasti u kojima je važno da se menadžeri konstantno usavršavaju, kako bi radna atmosfera u hotelu bila bolja, a zaposleni produktivniji, zadovoljni i motivisani za ostanak.

Razvoj liderskih veština

Obuke za razvoj liderstva uče menadžere veštinama koje su im potrebne za efikasniju komunikaciju, motivisanje i upravljanje timom. Dobri lideri inspirišu i ohrabruju članove svog tima, koji su zadovoljniji poslom, pa samim tim i lojalniji.

Osim toga, ulaganje u razvoj novih lidera pomaže da zadržite osoblje pokazujući im da postoji mogućnost za uspon na poslovnoj lestvici i da napredovanje nije nedostižno. Stručnjaci ocenjuju da je upravo činjenica da ne vide perspektivu u sektoru hotelijerstva, ono što odbija mlade da razmatraju pojedine poslove. Plate su niske dok ne dođete do određene pozicije, a ako nema izgleda da se to i desi, zašto gubiti vreme?

HR teme

Brinući o važnim pitanjima iz oblasti HR-a, menadžeri pomažu zaposlenima da se osećaju sigurno i zaštićeno na radnom mestu, poručujući im da i „kompanija brine“. To se odnosi i na osetljive teme, poput diskriminacije i uznemiravanja, koje su se poslednjih godina našle u prvom planu kao pitanja sa kojima se poslodavci suočavaju. Razumevanje škakljivih pitanja i osetljivost na njih neophodni su za poboljšanje poslovne kulture.

Jedno istraživanje koje su tokom 2019. sprovele organizacije CHART i TDn2K u Sjedinjenim Američkim Državama, pokazalo je da su kompanije koje su potrošile više od 10% ukupnog vremena menadžerske obuke za razvoj liderstva i veština u oblasti HR-a, zabeležile značajan uticaj na smanjenje stope odlaska zaposlenih – i do 35%.

HR teme
tehnoloske-inovacije
Tehnološke inovacije

Menadžeri moraju da prate najnovija tehnološka dostignuća u oblasti hotelijerstva. Osim što uvođenje inovacija utiče na imidž koji hotel ima i pruža gostu veći komfor, često su radnici ti kojima određena „novotarija“ pomaže u radu. Zadatak rukovodioca je da im približi sve novitete i ukaže na prednosti koje im tehnologija pruža.

Kako stvoriti zdravu radnu atmosferu?

• Razgovarajte sa svojim timom. Prvo, najjednostavnije i najčešće zaboravljeno pravilo glasi: pitajte i saslušajte odgovor.

• Budite uzor i onaj koga će ceniti zbog svega što zna, a ne neko koga se zaposleni plaše.

• Birajte najbolje za svaku poziciju i cenite dobrog radnika. Ne rukovodite se idejom da će onaj kome treba posao pristati na sve, jer se taj princip dugoročno ne isplati.

IZVOR FOTOGRAFIJA:
PIXABAY
Prethodni PostBackSledeći Post