horeca

Kako do informacija o gostima

11 Decembar 2019 | Saveti

U prošlom broju smo pisali o tome koliko znate o svojim gostima i kako to da iskoristite, a u ovom vam dajemo savete kako da dođete do informacija o njima.

Da se napravi ponuda, formiraju cene, zauzme kurs u poslovanju, odrede ciljevi i planovi, prva stavka je poznavanje ciljne grupe kojoj se biznis obraća.

Ukoliko imate kafić u ulici gde je i neka srednja škola ili fakultet može to biti omiljeni lokalni kafić, prijatnog ambijenta, povoljnijih cena, sa većim izborom kafa, čajeva i sokova, sendvičima. Možete manje uložiti u enterijer i zaposliti mlađe osoblje koje će biti manje iskusno i formalno prema gostima koji će mahom biti učenici i studenti. To će biti njihovo mesto okupljanja. Vaši pazari će možda biti tanji, ali su i troškovi manji.

Ako na istoj lokaciji otvorite lokal sa dizajniranim enterijerom, ponudom vrhunskih pića i hrane, iskusnim osobljem i višim cenama i tu će povremeno dolaziti srednjoškolci i studenti, ali mnogo više oni koji svoj novac troše na luksuznijim mestima, cene dobre zalogaje i kapljice. Na ovakvo mesto nećete privlačiti samo komšije već ćete ciljati i na one koji traže mesto za poslovni ručak ili večeru za godišnjicu i ulagaćete i u reklamu, PR i prepoznatljivost brenda.

Shodno zamišljenom idealnom kupcu, gostu ili mušteriji pokreće se poslovanje, a dalje na osnovu informacija koje se prikupljaju radi se na optimizaciji poslovanja, stvaranju brenda i lojalnosti, razvijanju ponude i posla u celini.

Do mnogih informacija ćete doći posmatranjem i praćenjem poslovanja, praćenjem analitike vašeg sajta i naloga na društvenim mrežama. Održavanje kontakta i stvaranje vernog i stalnog gosta je ono za šta su vam potrebni lični i kontakt podaci gostiju. Pitanje je kako doći do tih informacija i dajemo vam predlog dva laka sistema.

Besplatan WIFI

Verovatno nema ugostiteljskog objekta u gradu koji ne obezbeđuju besplatan internet. Kako ovo iskoristiti? Postoje servisi koji za konektovanje na internet traže od korisnika da upiše nešto od svojih podataka, email adresu, broj telefona, nalog na društvenim mrežama. Na taj način dok se bavite svojom delatnošću skupljate osnovne podatke o svojim gostima koje kasnije možete iskoristi da im šaljete informacije o dešavanjima koje organizujete, novim ponudama i akcijama ili samo da ih podsetite na svoje postojanje i pozovete da vas posete.

Kako bi se gosti osećali prijatnije, naš predlog je da transparentno napišete da ih nećete zatrpavati porukama već da ćete samo povremeno slati informacije o svojim aktivnostima i da im za to zatražite dozvolu. Mnogi će u startu odbiti da daju odobrenje, ali ukoliko im ponudite na primer besplatnu kafu, kolač ili popust na iznos računa ukoliko se upišu na mailing listu, mnogi će ipak dati pristanak.

no što se često ne zna je da preko osnovnih ličnih podataka možete napraviti ciljnu grupu kojoj ćete puštati reklamu putem društvenih mreža. Na taj način, gosti i neće znati da ste ih targetovali preko podataka koje su vam svojevoljno dali.

Anketa

Kratka anketa je najlakši način da saznate šta vaši gosti misle o vama i pri tome dobra opcija da ih zamolite za neki od podataka. Formular ankete možete doneti uz račun, a najbolje je da ima samo nekoliko pitanja sa zatvorenim tipom odgovora.

Da skratite procese i uštedite vreme da pisano date odgovore unosite u računar i kasnije analizirate i koristite, ukoliko imate mogućnost uložite u nekoliko tablet uređaja i napravite online anketu. Mnogo je servisa koji omogućavaju pravljenje ankete, a najjednostavniji i potpuno besplatan je Google Forms.

IZVOR FOTOGRAFIJA:
UNSPLASH
Prethodni PostBackSledeći Post