novogodisnji-praznici
MANAGEMENT

Novogodišnji praznici – Ne čekajte pet do dvanaest!

14Decembar
2019

Bliže se novogodišnji praznici. Budite spremni za 100.000 turista i vaše stalne goste koji tradicionalno tokom dočeka i reprize Nove godine troše mnogo više novca. Za doček 2019. godine u Beograd je, po zvaničnoj statistici, pristiglo 100.000 turista, a u gradsku kasu se slilo više od 30 mil EUR. Najbrojniji gosti bili su iz Hrvatske, BiH, Rusije, Slovenije, Kine i Turske.

Praznična groznica u Beogradu ne čeka samu “najluđu noć”, već kreće od 25. decembra, katoličkog Božića. Sa jedne strane dolaze turisti iz zapadne Evrope koji svoje slobodne dane troše na putovanja, sa druge mnogobrojni su i naši ljudi iz inostranstva, koji neradne dane koriste kako bi obišli svoje prijatelje i rodbinu.

Veliki deo novca gosti Beograda troše u ugostiteljskim objektima. Pare spremaju i naši sugrađani, koji tradicionalno novogodišnje praznike provode sa svojim najdražima van kuće. Neko bira kafiće, neko restorane ili klubove.

Ugostitelji, da li ste vi spremni?

Bez obzira koliko novih godina imate iza vas, i što smatrate da držite sve u malom prstu, možda ne bi bilo loše da vam u novembru Nova godina bude tema broj jedan.

Okupite vaš tim i neka se svako priseti problema od ranijih proslava. Stavite ih sve na papir. Proverite u finansijskim izveštajima koliko vam se pazar povećao u periodu od 25. decembra pa do 15. januara i kojom dinamikom. Na osnovu toga napravite plan nabavke. Dogovorite unapred sa vašim distributerom dinamiku dopremanja hrane, pića, sredstva za higijenu, posuđa... Ne čekajte svog distributera kao gosti Novu godinu - u pet do dvanaest. Očistite svoje skladište. Pobacajte nepotrebne stvari, presložite sve detaljno i ostavite što više mesta za novu nabavku. Obezbedite i dodatne rashladne uređaje. Koliko god da je napolju hladno, vrela atmosfera za doček će svakako zahtevati hladno pivo i viski sa ledom.

Kako dodatno profitirati od Nove godine?

Nova godina inspiriše ljude da probaju nove stvari. Što pre krenite u kampanju da bi 1. januara sve bilo spremno! Osmislite za vaše stalne goste novi meni i program lojalnosti, obnovite saradnju sa drugim srodnim firmama.

Uvedite nove recepte - Nova godina je savršen trenutak za to. Vaši gosti se nadaju da će se u njihovom životu dogoditi neka promena - to je u prirodi novogodišnje euforije. U ovom periodu godine vaši gosti su otvoreniji za novitete – novo jelo, novi koktel, novi slatkiš... Uvedite promene u meni za 2020. godinu i uz jelo napišite kratko objašnjenje o inspiraciji. To će pobuditi radoznalost vaših gostiju.

Nove saradnje u Novoj godini - dajte šansu srodnim firmama. Napravite saradnju sa taksi udruženjima, okolnim hotelima, klubovima. To je prilika za nove goste, turiste koji su prvi put u gradu. Neka uz letak iz taksija gost dobije dezert ili čašu vina gratis. Dajte popust gostu koji dolazi po preporuci recepcije iz hotela. Predložite vašim gostima kojim taksi udruženjem da se voze, dajte im predlog za noćni provod u nekom od klubova sa kojima imate saradnju. Neka garderoberi iz kluba predlože vas za kafu, piće, doručak ili ručak...

Uvedite program lojalnosti i poklon kartice. Psihologija koja stoji iza programa lojalnosti je veoma snažna. Zašto menjati restoran, kada se prema meni tako dobro ophode? Najavite program vernosti pre Nove godine i promovišite ga na društvenim mrežama. Kako izabrati nagradu – bacite pogled na vaše stalne goste. Koju vrstu „nagrade“ bi oni najviše cenili? Da li je to - svaki peti ručak gratis, besplatna čaša šampanjca ili koktela? Vaši gosti bi se prijatno iznenadili kada bi im na adresu ili mejl adresu stigla poklon kartica koju mogu iskoristiti sami ili je pokloniti dalje. Poklon kartice vezuju već stalne goste, ali prave i dodatnu gužvu u restoranu. Isprobajte ovu promociju za Novu godinu: tokom prve nedelje januara neka svaki gost dobije poklon karticu u iznosu od 1.500 dinara koju može koristiti bilo kada u 2020. godini.

IZVOR FOTOGRAFIJA:
PIHABAY
Prethodni PostBackSledeći Post